5 Ocak 2013 Cumartesi

Alpay Erdem - FİLM TANITIYORUM!








FİLM TANITIYORUM!
-Alpay Erdem

Eefendiim. Resmen film tanıtıyorum. Aradan iki sene geçti, yeniden film tanıtıyorum. İki sene öncesi bi film tanıttım, iki senede anca kendime gelebildim, yeniden film tanıtıyorum. Imını ırzını s.ktiğimin yerinde film tanıtıyorum. .rrrosspu çocuğuyum ki film tanıtıyorum. Nefret ediyorum lan nefret. Film tanıtmaktan nefret ediyorum. Fakat neylersin ki paraya da ihtiyacım var. Bir de hastası da çok. Film tanıtayım diye kendini yerlere atan bir kitleyle karşı karşıyayım. Ne varsa bu Film Tanıtıyorum'da bu kadar ben bunu hiç anlamadım. Çok büyük daşşağa sarılıyorum gibi bir his var içimde ama kötü de düşünmek istemiyorum. Resmen film tanıtıyorum. Y.rrak var gibi film tanıtıyorum.


IRON JAWED ANGELS (film mi şimdi bu, bence değil)
Yönetmen olacak olan, kendisi kadın olduğu için çok da yüklenmek de istemiyorum: KATJA VON GARNIER
Oyuncular, madrabazlar: HILARY SWANK (tek L ile), FRANCES O'CONNOR, bi iki kişi daha
Yapım yılı: 2004 Süre: 125 DAKİKA (oha, diyorum, adam mı öldürdük lan)

Size bir şey söyleyeyim mi; ben bu filmi tanıtmayacağım. Valla bak. Sıkıldım. Yemin ediyorum sıkıldım. Bitse de gitsem. Başlarken sıkıldım. Bunaldım. Tanıtmıyorum. Film işte. Saçma sapan bir şeydir kesin. Şöyle bir konusuna baktım da zaten y.rrağıma benziyor. Nesini tanıtayım. Ben bunu tanıtayım da siz izleyin diye mi ben bunu tanıtayım. Ben kendim izlememişim ki siz niye izleyesiniz. Ben kendim kendimi kurtarmışım sizi niye ateşe atayım. Reklamın da iyisi kötüsü olmuyor. Ben desem ki bu film y.rrak gibi, ne kadar y.rrak gibi olduğunu merak edip yine izleyen çıkar. O yüzden mi hiç tanıtmıyorum. Zaten konusu itibariyle de gerçek hayattan bir uyarlama olduğunu öğrendiğim andan itibaren de soğudum. Arkadaşım ben hep bu noktada takılıyorum. Üretin biraz be kardeşim. Sıfırdan bir mevzu üretin. Belgesel mi izliyorum film mi izliyorum ben bunun ayrımına varamıyorum sonra. Zaten ikisini de sevmiyorum. Belgesel izlemek kadar bir insanı mallaştıran başka da bir şey yoktur. Lütfen ama. Tanıtmıyorum. Ciddi anlamda tanıtmıyorum. Nasıl da tanıtmadığımı dost düşman da görsün. Gerekirse tanıtmayarak da yazarım ben bu Film Tanıtıyorum'u, yine yazarım Ne demek istediğim de net anlaşılır yalnız. Bu arada Woody Allen gerçek bir,.. ya ben lan neyse bir şey demiyorum hadi.


ASYLUM

S.kimin yönetmeni: DAVID MACKENZIE eşşeği
Oyuncu tayfası: NATASHA RICHARDSON falan filan işte, al birini vur ötekine, bunların var ya bellerine bellerine vuracaksın, çift vurup tek sayacaksın hiç acımayacaksın, bir anda odalarına dalıp dev döveceksin hepsini ki bak bir daha yapıyorlar mı eşşoğlueşşekler, babalarının düşmanları s.kilsin iişallah, bu arada kedim Venüs arkamda silgiyle mi oynuyor ne, öyle bir şey olabilir, ne diyordum, bunların var ya ağızlarını burunlarını kıracaksın, it oğlu itler, bir işe yaramazlar, işe yarar bir işin de hayatta peşinde koşmazlar.
Yapım Yılı: 2005 Süre: 99 DAKİKA (iyi, 100 dakika olsaydı hayatta izlemezdim, halihazırda da izlemiş sayılmam ama hiç izlemezdim)

Young Adam'la takip edilmesi gereken yönetmenler arasına giren,.. yek yea ben takip etmiyorum, bir gün de bir eksikliğini hissetmemişim, neyse, ...ve son filmi Perfect Sense'le adından sıkça söz ettiren,.. ya arkadaşım ya, sesimi çıkarmayayım çıkarmayayım diyorum ama patlama noktasına geldim artık. Ne yönetmen övmeymiş bu be. Kendim yazmayayım, hazır yazılmışlardan yazayım dediydim, yemin ediyorum çıldırdım. Arkadaşı sanki bu yönetmen. Zaten bizim milletimiz yönetmen olsun da onun bir daşşağını yalamadığı kalır. Yönetmen övdüğü kadar da hayatta da hiçbir şeyi övmez. Çünkü yönetmenden hep bir beklentisi vardır. Günün birinde bir rol verir, çünkü sinema sanatı dediğin de yönetmenin sanatı bir yerde, eşşeği de koysan oynatıyor,.. derken benim de inceden yönetmen övmeye girmiş olmam,.. yönetmen candır, neyse, ne diyordum, ne dediğimi de unuttum, bitse de gitsem, yemin ediyorum sıkıntıdan isilik dökmeye başladım yine, kırmızı kırmızı lekelerim var yine, kulaklarımın arkasından sıcak hava da vurmaya başladı haah tam oldu,.. ne diyordum,.. bir şey de demiyordum, ne diyeceğim .mına koyayım bir de bir şey mi diyecektim, sinema gibi bir rezillik için nefesimi mi zayi edeceğidim, gerizekalıca bir şeydir sinema, hiç kimseye bir faydası yoktur. Woody Allen'dan bugüne kadar kime ne gibi bir fayda gelmiştir mesela sorarım. 



NINE MILES DOWN

Yönetmen'ine ayrı, Oyuncular'ına ayrı, Yapım Yılı'na ayrı, Süre'sine ayrı sokayım.

Off, şu filmi de tanıtayım veya tanıtmayayım da mesaim bitsin. Yemin ediyorum bitsin. Vallah bitsin. Arkadaş bu nasıl bir çileymiş ya. Ömrü hayatımda bu kadar sıkılmadım ben. Alt tarafı üç film tanıtmakla mükellef bir insanım, anam s.kildi. Bir insan da bir işi mecburiyetten sevmeyerek yaparsa demek ki böyle oluyormuş. Ama bir yandan da sevincim şudur; şu mına koyduğumun filmini de tanıtırsam iki sene daha rahatım. İki sene boyunca kimse yazdıramaz bana bu y.rrak kafasını. Arkadaş ya, hakikaten bunaldım diyorum. Filme geçelim; filmde; Sahra Çölü'nün ortasında bir sondaj istasyonu kum fırtınasına maruz kalmasıyla dış dünyayla olan bağlantının da kesilmesiyle güvenlik görevlisi olan bir arkadaş olan da Thomas Jackman da yer kabuğunun derinliklerinde çalışmalar yapılan bu bölgede de neler olup bittiğini araştırmak üzere de çöle gönderilmesiyle de ölme eşşeğim de solma benim taşşağım da çok affedersiniz artık. Lütfen ama. Vallah bunaldım diyorum. Bu nedir arkadaş böyle ya. Bu nedir. Bir yerden bir konuyu bağlayın vallah yaşlandım. Billah yaşlandım. Basit zordur. Basit'e g.tünüz yemiyor tabii. İşiniz gücünüz bir göz boyama olsun, bir kafa karıştırma olsun. Saygı duymuyorum lan size. İnsan olarak da güvenmiyorum. Bu filmde emeği geçen kim varsa ben o insanla sosyal hayatımda muhatap olmam, yanaşmaya kalkarsa kaçarım. Bitti lan bu arada. Vallah bitti. Gidiyorum lan ben. İki sene rahatım. Görüşmemek üzere. Vallah görüşmemek üzere. Woody.


MIRRORMASK

Yönetmen: DAVE MCKEAN
Oyuncular: Birkaç kişi bunlar, birkaç eşşek
Yapım Yılı: 2005 (arkadaş 2005'te ne film çekilmiş be, film çekilmeye doyulamamış 2005'te)
Süre: 101 DAKİKA (100 dakika olsa izlemezdim, sanırım benim derdim 100 dakika'yla, bir film 100 dakika olmasın da ne olursa olsun)

Bu da benden olsun hadi ama bunu da izlemeyin bence. Gerek yok. Hayır yani ne gerek var. Bence hiç gerek yok. İzlemezseniz bence hiçbir şey kaybetmezsiniz. Ben izlemedim ben hiçbir şey kaybetmedim mesela. Siz de izlemeyin ki siz de hiçbir şey kaybetmeyin mesela. Gerçekten söylüyorum. Gerek yok. Bu arada bir Film Tanıtıyorum'u daha film tanıtmayarak geçiştirdiğime inanamıyorum. Vudiii, Allahsız Vudi. 

                                     Ne kadar mal bir insan



1 yorum:

  1. Harika, bir psikopatlik daha ve hakkaten cok guzel yazilmis. Agzina saglik Alpay abi, bende sokayim boyle film yapanlara.

    YanıtlaSil